Nationalist Library

Arnold Leese: 'Jewish Press Control'

Jewish Press - Control

By Arnold Leese

(Second Edition, Revised September, 1937).
(Third Edition, Revised August, 1939).

The London Newspapers

IN democratic countries, the transmission of news to the public is controlled by the Jewish Money Power to such an
extent that hardly anything unfavourable to the Jewish interest is allowed to appear in a Journal. The News Agencies
themselves are controlled by the newspapers themselves in co-operation, with the exception (1939) of the Central News
Agency, the control of which is secret, the majority of the shares being held by bank's nominees; nowadays at least, the
power of the Big Advertiser is available to crush, by boycott, any attempt on the part of an otherwise incompletely
controlled newspaper to present its readers with some of the undiluted truth.

IN this article, however, we deal only with the direct Jewish influence in our newspapers, which are quoted abroad in
foreign Jew-controlled papers as reflecting British public opinion; the past history is at least as important as the present,
as it Is the past propaganda which has produced the present confusion of thought.

The way in which this opinion can be deliberately falsified may be appropriately described in the words of Rev. B. W.
Wright, who can hardly be described as in anti-semite since he wrote in the Monthly Account of the Proceedings of the
London Society for Promoting Christianity amongst the Jews, April, 1846 (note that the date was 90 years ago):--

"The daily political Press of Europe is very much under the dominion of Jews . . . . If any literary opponent ventures to
endeavour to arrest the progress of Judaism to political power, he finds himself . . . . exposed to attack after attack in
most of the leading Journals of Europe , . . . . | never pass by a crowded reading-room, but what | think | see, standing

behind the scenes, a Jew, causing new ideas to rise and stir and develop themselves in the unsuspecting mind of the
Gentile."
(pp. 111-112).

Mark that word, "unsuspecting,” for the Crypto-Jew with a British name is usually the kind we meet with in journalism.

On 26th July, 1879, The Graphic which had then been ten years in existence, stated "The Press of the Continent is to a
large extent in the hands of the Jews." The Graphic should know!

As an instance of what can be accomplished by means of Press-control, we may instance the fact that Litvinoff, a
criminal Jew who represented the Jewish Soviet of Russia, whose officials murdered the Tsar and his family, and who
are responsible for about twenty million deaths of Russian Gentiles, can walk in the funeral procession of our beloved
late King George V. because "public opinion™" his been guided by the Jew-controlled Press to regard the Bolshevik
murders with complacency. In the same way Britain is being gradually prepared, by constant misrepresentation of facts,
to look upon the great spiritual leader of Germany, Herr Hitler, as a barbarian and a madman, in the hope that this
country may be used once again to fight its own kith and kin in Germany so that Racial Fascism shall be destroyed.

Particularly in the Spanish Civil War, the British people were completely misled by the tone of the "news"; dished out to
them by the daily and weekly press; almost everything favourable to Franco was suppressed, whilst the bloodthirsty
Jewish Red leaders might never have existed at all for anything that was reported of them; practically the whole British
Press took part in a conspiracy to disguise Jewish Bolshevism as "democracy." In the News Chronicle, 14th Sept., 1937,
Hitler's statement that Russia was a victim of a handful of Jews was presented to its readers with the word "Jews"
illegible, although the whole of the rest of the rest of the page was beautifully printed. In a letter to the Leader of the
Imperial Fascist League, dated 26th June, 1937, General Franco said he was "aware of the propaganda that is made
through the Jewish press which deceives your noble country, preventing the realisation of the true character of this war,
which is nothing less than one for the defence of western civilisation."

In the Jewish Chronicle of 14th Nov., 1930, Jew-control of the Press is admitted in the following words:--"With reference
to the unfriendly criticisms of Jewry by certain newspapers in this country with regard to the Government polity in
Palestine, it may interest your readers to remind them that in an address some years ago, Lord Beaverbrook alluded to
the fact that American Jewry were so powerful that the big businesses controlled by Jews there, by withholding their
advertisements were able to combat an anti-semitic attack in certain organs of the American Press."

An example of this in England is the case of the National Graphic. On 16th June, 1932, this paper devoted two columns
to the activities of the anti-Jewish worker, M. Coty, against the Jewish financiers, and gave the impression that it was not
inclined to dismiss M. Coty's charges with ridicule. Three weeks later, the National Graphic attacked the British

http://www.nationalistlibrary.com Powered by Joomla! Generated: 5 December, 2009, 01:57



Nationalist Library

Broadcasting Company on account of the number of aliens employed in broadcasting and in other capacities, and
remarked that the policy of Sir John Reith might well be the object of a searching enquiry. The next issue, dated 14th
July, contained only eight pages of advertisements. On 15th July, the National Graphic ceased publication.

Chambers Encyclopedia, 1901, Vol. VI., says "Another extraordinary and well authenticated fact is that the European
Press, no less than European Finance, is under Jewish control," but goes on to say that the effect of this has been
greatly exaggerated.

Sir J. Foster Fraser, in The Conquering Jew, 1915, writes "Few things are more remarkable than the way the Jews
control the Press in New York, London, Paris, Berlin, Vienna." (He is pro-Jewish).

The Jewish poet Bialik, in an address given to Jews at the University in Jerusalem on 11th May, 1933, said "Not in vain
have Jews been drawn to journalism. In their hands it became a weapon highly fitted to meet their needs in their war of
survival." Note the words "their needs" and "war."

Even the reference books which journalists must necessarily consort are Jewish with a perpetual Jewish bias:-The
Dictionary of National Biography had the Jew Sir Sidney Lee as Editor; the Dictionary of English History, the Jew Sir
Sidney Low, who also wrote the twelfth volume of the Political History of England. The Encyclopedia Britannica, under

the editorship of Mr. J. L. Garvin, who served on the political staff of the Daily Telegraph under the Jew Burnham-Lawson-
Levy, and worked with the Jew Cowen on the Newcastle Chronicle, his a large number of Jews as Departmental Editors
and Advisers. The Annual Register and the Statesman's Year Book are edited by the Jew M. Epstein; the Victoria

County History by the Jew L. F. Salzman. Even The Times protested against the Epstein bias in the Annual Register for
1938 concerning the relations between Nazi Germany and Britain.

Our review is not exhaustive; it is the custom of Jewish journalists to camouflage their names and origins more
frequently than in most professions, and their identity is often difficult to prove.
We shall take the well-known newspapers one by one:--

"THE TIMES."
This newspaper was started in 1788 by John Walter, and has, with the exception of a short interval, been partly in the
hands of the Walter family ever since.

However, the paper was always under Jewish control after it had made its presence felt. Between 1841 and 1877, John
Thadeus Delane was its Editor, and although we know of nothing wrong with his pedigree, he was an intimate friend of
the Rothschild family and a constant and welcome visitor to their houses; so intimate that (quoting from The Times, 23rd
Nov., 1926) the two Rothschild daughters, afterwards Lady Battersea and Mrs. E. Yorke, often rode with Delane in
Rotten Row, as well as in Buckinghamshire, "and he took a kindly interest in their lessons." From the Rothschilds Delane
took his orders.

From 1850 to 1854, Samuel Phillips, a Jew, was Chief Literary Editor, under Delane. This Jew had been helped by Sir
Moses Montefiore and the Duke of Sussex, and "became baptised in order to be able to enter Sidney Sussex College,"
(we quote the Jewish Chronicle Supplement No. 156, April 1934), the example of his Christian enthusiasm being
followed by his son who actually became Private Secretary to the Archbishop of Canterbury, Dr. Benson. Money can do
anything, provided those who wield it are completely devoid of social sense.

In a circular letter dated 26th March, 1852, Samuel Phillips tried to influence the Provincial Press not to pin Lord Derby
down to a pledge of Protection which "in the old acceptation, is gone, and cannot be revived."

The Times correspondent during the Franco-Prussian War and the Commune was a Jew, de Blowitz. This man obtained
an advance copy of the Treaty of Berlin when acting as Times correspondent at the Berlin Congress, so that it was
published in The Times at the same hour that it was being signed in Berlin, an act of bad faith which was thought to be
very smart journalism. Another Franco-Prussia war-correspondent of The Times was the Jew, A. Mels.

The leading Home Correspondent for a time was Israel Davis, once Private Secretary to Sir David Salomons, and part
proprietor of the Jewish Chronicle. The Editorial Chair, after Delane, was occupied thus:--

1877 to 1884--Thomas Chenery, who came from Barbadoes, and was a great Hebrew scholar and Orientalist.

1884 to 1912--G. Earle Buckle, under Rothschild influence (see "The Reign of the House of Rothschild,” by Corti, 1928,
Vol. Il., p. 453), where it is shown how the Rothschilds had been urged by a Cabinet Minister to bring pressure to bear on
The Times to induce it to modify its hostile attitude towards Germany during the Boer War in 1900.

1912 to 1919--G. Dawson.

1919 to 1923--H. Wickham Steed.

http://www.nationalistlibrary.com Powered by Joomla! Generated: 5 December, 2009, 01:57



Nationalist Library

1923 to present time--G. Dawson (again); we refer to him later.

All these have served by their silence the Jewish Money Power, as did Delane. Only H. Wickham Steed occasionally
dropped a hint or two, but his mouth is now closed; he was present at the Soviet Ambassador's reception held on 4th
March, 1936.

The Assistant Manager 1890-1908, and Manager 1908-1911 was C. F. Moberley Bell, usually considered to be a Jew.
On the Editorial Staff from 1899 to 1909 was the half-Jew Mr. L. C. M. S. Amery, who also edited The Times "History of
the South African War," probably so that the Jewish cause of the War should be forgotten by the public.

D. D. Braham, a Jew, was on The Times staff from 1897 to 1914, first as correspondent in Berlin, St. Petersburg and
Constantinople, and then (from 1912) as head of the Imperial and Foreign Department, and a Director of The Times
Publishing Co. He left The Times in 1914 to become Editor of the Australian Newspapers, Sydney Daily Telegraph,
Forum and West Australian. He rejoined The Times staff in 1930.

In 1908, the paper was taken over by a company, whose chiefs were Viscount Northcliffe, Sir John Ellerman (Jew
{Described as a Jew by Frankfurter Volksblatt, 4th July, 1938, and is married to a Jewess}), H. Arnholz (Jew), and Sir
Pomeroy Burton (naturalised alien of unidentified race, probably Jewish, who was formerly on the Editorial Staff of the
Jew Pulitzer's New York World).

Between 1911 and 1919, The Times religious articles were by Rev. S. K. Knight, Bishop of Jarrow, who was really a Jew
called Kirschbaum.

The Times to-day is owned by Major J. J. Astor and one of the Walter family; the former is a Director of the Jewish Bank
of Hambros; whilst the daughter of John Walter (who describes himself in Who's Who as chief proprietor of The Times)
married in 1938 the son of the late coal-king of the late Czechoslovakia (the Jew Julius Petschek) the most powerful Jew
next to Rothschild in that pro-Bolshevik country.

The Hon. R. H. Brand, another Director of The Times Publishing Company, is Managing Director of the Jewish Bank of
Lazard Bros. The other Directors of the Times Company are also associated with Jews on the Directorships of
Companies.

The present Editor of The Times is Mr. G. Dawson, who used to call himself Robinson. He was formerly Editor of the
Johannesburg Star, a Jew mine-owners' paper; and has been Private Secretary to Viscount Milner. His diplomatic
correspondent is a Jew, Poliakoff, an intimate friend of the Zionist leader Chaim Weizmann, and whose pen-name is
Augur. The Assistant-Editor of the Educational Supplement has, since 1919, been Mrs. A. H. Radice, whose mother was
a Jewish D'Aguilar.

The Times' Historians' History of the World was revised by the Jew A. S. Rappoport.

The City Editor of The Times between 1905 and 1910 was Mr. Hartley Withers, an ex-employee of the Jew firm Seligman
Bros., and now Editor of the Jew-owned Economist.

"THE DAILY TELEGRAPH."

This paper was bought in 1855 by the two Jews, J. Moses Levy and Edward Levy Lawson; the latter became Viscount

Burnham, and on his death The Telegraph was carried on until 1916 by his son. The first Viscount was President of the
Royal Institute of Journalists, 1886; the second Viscount occupied the same position in 1910, and was President of the
Empire Press Union, and also, is 1920 and 1923, President of the Imperial Press Conferences.

Among the leader-writers of this Levy regime have been David Anderson, Jew, who also wrote for the Jewish Chronicle;
and P. P. Benny, Jew, once private secretary to Sir Moses Monte6ore and connected with The Jewish World. In 1927,
the Levys (Burnhams) sold The Telegraph to the Berry brothers. Now the Berry brothers have had between them no less
than three Baronies. But Burke's Peerage gives only the names of their parents, and no clue to their race; they deny any
Jewish blood. The titles of the Barons are Buckland (extinct), Camrose and Kemsley.

We are, however, reminded by the Berry family's relationships how closely they follow the Jew interests. To take Baron
Kemsley's children first:--

The eldest son married the daughter of a Ralli whose stepfather was Lewis Einstein; the second son married a
Rothschild. Two of Baron Camrose's children have married into the family of the Birkenhead Earldom, which shows so
clearly its descent from a non-Aryan Oriental, (Jew or Gypsy, we know not), named Bathsheba.

With the Berry family in its newspaper undertakings is Baron lliffe. The Berry-lliffe (-Rothschild) combination is known as
the Allied Newspapers, Ltd.

http://www.nationalistlibrary.com Powered by Joomla! Generated: 5 December, 2009, 01:57



Nationalist Library

The Telegraph to-day is still managed by a Jewish Lawson (Levy), but the Editor is Arthur E. Watson, whose father was
an Aaron Watson, (? race). Its leader-writer for foreign affairs was the Jew Professor M. A. Gerothwohl, their "diplomatic
correspondent.” One of the Assistant Editors is the Jew O. Pulvermacher who had been 32 years on the staff of the Daily
Mail.

"THE DAILY MAIL."

Established and maintained by the Harmsworth family (Lords Northcliffe and Rothermere). It now belongs to Associated
Newspapers Ltd., which is governed by the Daily Mail Trust. On the latter, besides Harmsworths, are Sir S. Hardman
Lever (from whose ancestry nothing has yet been established definitely by us as to race), F. A. Szarvasy (a Jew from
Hungary with long commercial and banking tentacles), and others.

Lord Northcliffe was early under Jewish influence, for he often lived with the Jews Lucien Wolf and Edward Morton,
when, in his early days, he had quarrelled with his father.

The Editor from 1899 to 1926 was Thomas Marlowe, who married the daughter of the Socialist "intellectual" John
Morrison Davidson who was always politically associated with subversive Jews. In 1913-14, the Sub-editor was the
Jewish H. V. Morton.

For thirty-two years, The Mail had the Jew O. Pulvermacher on its staff, he becoming Chief Sub-Editor, Night Editor,
Assistant Editor, and in 1930 Acting Editor. He handled the War news of The Daily Mail in the Great War.

The News Editor, 1900-02 was the Jew R. D. Blumenfeld.

The Financial Editor until recently has been the crypto-Jew H. A. Meredith. One of the special writers and correspondents
hat been the Jew B. Falk.

The Jew Sir S. Low, from 1923-30, spent one month every year with The Daily Mail, during which he was responsible for
the leading articles. In this Jew's biography it is stated that he had "the unique privilege of walking into the sanctums of
Cabinet Ministers and receiving the fullest permission to make what extracts he thought fit from their private diaries." We
suppose this sort of thing commanded a good remuneration from any daily paper! And Sir S. Low was the uncle of
Madame Litvinoff, wife of the Jewish Foreign Minister of the Soviet!!

At present (June 1939) the Mail is under the control of Lord Rothermere's son, Esmond Harmsworth, and has moved
decidedly to the left.

"THE DAILY EXPRESS."

This belongs to Lord Beavorbrook, chief shareholder in its official owning company, London Express Newspapers Ltd.;
his son is a Director in the Jewish Deutsch-controlled Odeon Theatres, Ltd. The Chairman is the Jew R. D. Blumenfeld.
In 1921, the shareholders included Sir Ernest Schiff, E. Kessel, and F. G. Lindl. Since 1904 until recent years, the Editor
has been the Jew Blumenfeld. The present Editor is Mr. A. Christiansen.

For years up to 1934, the Chief Foreign Correspondent was the Jew H. J. Greenwall. The Jews S. A. Moseley and J. N.
Raphael have been on the staff among many other Jews.

William Hickey (real name Driberg) of this paper denies that he is a Jew; he wrote in Feb., 1938, in the New Times and
Ethiopian News that in Spain it was General Franco, not the Reds, who attacked religion! If he is not a Jew, therefore, he
is a good imitation. The leading Sports writer is the Jew H. Rose.

"Beachcomber," who has been writing since 1924 for this journal, is a half-Jew, J. C. A. B. Morton. Another Jewish
Morton (H. V. M.), was on the staff from 1921. The Assistant-Editor, 1919, was Capt. J. B. Arbuthnot, whose wife was the
granddaughter of Bernal Osborne.

"THE NEWS CHRONICLE."
This combined the old Daily News with the old Daily Chronicle.

The Daily News belonged to a Quaker Emily Cadbury; it had a Jew, A. Kalisch, as Sub-editor in 1890 under a former
regime, and became the mouthpiece of Lord Rosebery (married to a Rothschild).

The Daily Chronicle was acquired in 1918 by the supporters of Mr. LIoyd George, including Sir T. Catto, the sate Lord
Reading's familiar; in 1926 the late Lord Reading (Jew) headed the Daily Chronicle Investment Corporation.

The News Chronicle was owned until Nov., 1936, jointly by this last-named Corporation and the Inveresk Paper Co., Ltd.
The D.C.I. Corporation holds United Newspapers Ltd., on the Directorate of which we find Sir H. B. Grotrian who is an
important Freemason and whose son married a Jewess; and B. H. Binder (Jewish).

http://www.nationalistlibrary.com Powered by Joomla! Generated: 5 December, 2009, 01:57



Nationalist Library

The Inveresk Paper Co. worked under B. H. Binder (Jewish), and had J. H. Newcomb on its Directorate, who was also in
the Jew Bank S. Japhet and Co.

The News Chronicle is now owned by Daily News Ltd., and is again under Cadbury control.

An early leader-writer was the Jewish R. H. Bernays. The Jew, Professor Gerothwohl was also a frequent writer for the
paper, as is the Jew G. Edinger.

It is significant that the Malaga correspondent of this paper was a Jew Arthur Koestler, arrested and kept in custody by
Franco for some time; he had stated in Menchenopfer Unerhoert, published in Paris, that the Spanish War was planned
by the German and Italian Governments to obtain control by them over the mines in Spain!

On 25th Feb., 1939, the News Chronicle said "Anti-semitism is a curse of such a desperate character that we must direct
all our energies to destroying it." It also admits that a number of Jews sit in the editorial departments of the Express and
of the Evening Standard.

"THE DAILY HERALD."
Established in 1912, and soon developed under the editorship of Mr. G. Lansbury (married to a daughter of Isaac Brine--
?), a "Jews' friend."

This paper was early financed by the two Jews Baron de Forest and Baron von Horst, and the Jewish H. D. Harben with
Countess de la Warr made possible the purchase of the paper by the Victoria Printing House Press. Under Lansbury, a
Director of The Daily Herald received £75,000 from the Soviet Government of Russia, being the proceeds of the sale of
Russian Royal jewels; Mr. Lansbury is said to have been unaware of this; his son, Edgar, received the money. The
newspaper eventually refused the money and the Director resigned.

The present Daily Herald (1929) Ltd., is dominated by the Jew Julius Salter Elias, of Odhams Press Ltd., and he is
Managing Director. This Jew is now Baron Southwood.

Odhams Press is in Jewish share-holding hands. From 1913 to 1922, The Herald was in the hands of Mr. Robert
Williams, married to a Jewish Pearlman; its Leader-writer, 1915-19, and Associate Editor, 1919-22, has been Mr. Gerald
Gould, married to a Jewess, sister-in-law of Israel Zangwill.

In 1919, its Literary Editor was the Jew Siegfried Sassoon; Hannen Swaffer "of yeoman stock" has been on its staff from
1931; it has always supported the Jewish Soviet of Russia.

The Advertising Director, A. Phillips; Director and Insurance Manager, N. Canter; Advertisement Manager, M. Poyser; all
are Jewish.

The "feature editor” is the Jew A. L. Easterman. Mr. George Slocombe, married to Marie Karlinskaya, is a mysterious
individual who acts as Paris-correspondent; he has been priviledged onlooker to most of the international conferences
since Versailles and we expect he knows how to spell Rothschild.

Among the special writers for The Herald is the Jewish H. V. Morton (since 1931).

"THE MANCHESTER GUARDIAN."
The paper is devoted to Jewish interests and has on its Directorate the Jewish Sir Ernest D. Simon.

A special correspondent 1917-1920 was Michael Farbman "born in Russia," and stated in "Plain English," 28-1-1922, to
be Jewish.

J. R. Scott, present Chairman of the Manchester Guardian Company, is also Director of the Jewish Company, Henry
Simon Ltd.

"YORKSHIRE POST."
From 1925-1936, the chief sub-editor was the Jew S. Salomon.

"THE EVENING NEWS."
Under the same ownership as Daily Mail. The Jew B. Falk has been one of its Editors. "Beaufort," its tipster, is the Jew
R. Abrahams.

"THE EVENING STANDARD."
Associated with Daily Express.

"THE STAR."

http://www.nationalistlibrary.com Powered by Joomla! Generated: 5 December, 2009, 01:57



Nationalist Library

Owned by Daily News Ltd.

"OBSERVER."

This paper is run by the Astor family (see The Times). It once belonged to the two Jews Lionel Lawson and Julius Beer;
the latter's son, F. Beer, owned the paper from 1880 and edited it from 1894; he married a Sassoon and their wedding
breakfast was at the house of Rt. Hon. W. E. Gladstone! Mrs. Beer was Assistant-Editor, and Editor in 1893. Gerald
Gould (married to a Jewess) has been one of its literary critics.

Since 1907, Mr. J. L. Garvin has been Editor; he once observed "The best exponents of Christianity are Jews" ("The
Real Jew," by Newman, p. 9).

"REYNOLDS NEWSPAPER."
This belongs to the Co-operative Press Ltd. Bernard Falk, Jew, was once its Editor.

"NEWS OF THE WORLD."
The Editor is Sir E. Carr, a Director of Geo. Newnes Ltd., one of whose Directors married the late Lord Melchett's
daughter. He is also a Director of the Western Mail with members of the Berry family.

"SUNDAY REFEREE."
One of the two founders in 1877 was the Jew H. Sampson.

This paper used to expose the Jewish Money Fraud of the Gold Standard, when Sir Oswald Stoll (whose real name is
Gray, he having taken the name of his step-father) contributed to its columns.

It was recently owned by the Jew I. Ostrer, of Ostrer Bros. Its Managing Editor until 1935 was Mark Goulden, Jew; he,
and the Literary Editor (October 1935) accepted an article from Mr. Aleister Crowley, which, however, was not published.
The Paris correspondent 1910 was the Jew J. N. Raphael. The notorious and Jewish Madame Tabouis became a regular
contributor. It is now merged with the Sunday Chronicle.

The dramatic critic for many years was the Jew E. Morton.

"SUNDAY EXPRESS."
Under similar management to Daily Express. The Jew G. Edinger is a frequent contributor.

"SUNDAY DISPATCH."
This is a Harmsworth paper. See The Daily Mail. The Jew B. Falk was Editor from 1919 to 1930.

"SUNDAY TIMES" AND "SUNDAY CHRONICLE."
Now belong to Allied Newspapers Ltd. See The Daily Telegraph. The Sunday Times was once (1893-1904) edited and
managed by a Sassoon (Mrs. F. A. Beer). Ira Dramatic and Art critic 1883-1894 was the Jew M. C. Salaman.

"Scrutator" of The Sunday Times is Herbert Sidebotham, a Zionist member of the British Palestine Committee, 1916.

"THE PEOPLE."
Established in 1881, it was edited for several ears to the year 1900 by the Jew H. B. Vogel. It is now controlled by the
Jew J. S. Elias (Baron Southwood) through Odhams Press Ltd. He is Managing Director of the paper.

ILLUSTRATED DAILY PAPERS.
The Daily Mirror is controlled by anonymous bank nominees; The Daily Sketch (and also The Sunday Graphic) is a Berry-
lliffe paper (see Daily Telegraph).

The Managing Editor of The Daily Sketch was once H. J. Heitner, and its Sub-editor, A. Freedman, both Jews.

"JOHN BULL."

Founded with Jewish money by Horatio Bottomley, whose racial origin is still a mystery to us. His daughter married J. D.
Cohn, a Jew, godson of Jefferson Davis, President of the Confederated States in America. It is now owned by Odhams
Press Ltd., run by the Jew J. S. Elias (Baron Southwood).

The name "John Bull" seems attractive to Jewish mongers of circumcised news, for it was the Jew S. Phillips who
founded and edited a "John Bull" newspaper in the first half of the nineteenth century.

SOME DEFUNCT DAILIES.
In 1904, The Standard was sold to Sir N. A. Pearson who married a daughter of the Jew Lord Melchett; its Literary Editor
was then the Jew Sir Sidney Low, already mentioned.

http://www.nationalistlibrary.com Powered by Joomla! Generated: 5 December, 2009, 01:57



Nationalist Library

In a speech in the House of Commons, Nov. 21st, 1938, Rt. Hon. T. Johnston, M.P., said: "At the outbreak of the last
war, the Standard had to close its doors because the Austrian Embassy which had been surreptitiously financing it, could
no longer make payments." The Jew Sir S. Low edited St. James's Gazette 1888-1897 when that paper was purchased
by a Mr. Steinkopf; it also is defunct. The Westminster Gazette passed through the hands of an Astor and then to Sir G.
Newnes (is this name the Marrano one Nunes?) until in 1908 it was bought by the Jew Sir Alfred Mond. Sir C. Henry
(Jew) was also interested in it. Its Editor from 1922 to 1928 was Mr. J. B. Hobman who married a Jewish Adler.

The Echo had Sir Arthur Arnold as first Editor, and then passed into the hands of Baron Grant, an absconding Jew
whose real name was Gottheimer.

THE FINANCIAL PAPERS.

The Economist's chief shareholders (in 1934) included Rothschilds, Schroders and Sir H. Strakosch. The paper supports
"sound currency" (Jewish restriction of the means of exchange with a view to holding it for ransom). Its present Editor is
Mr. H. Withers who was once employed by Seligman Bros.

The Financial Times is a Berry-controlled paper (see Daily Telegraph).

The Financial News Company has Mr. B. Bracken as Chairman, who is Managing Director of the Jew-controlled The
Economist.

The Jew Paul Einzig is Foreign Editor.

The paper first made its appearance under the Editorship of the Jew H. H. Marks in 1884.

THE ILLUSTRATED WEEKLIES.

The lllustrated Newspapers Ltd. (controlling the lllustrated London News, The Sketch, The Sphere, The Tatler, The
Bystander, The Graphic and Eve) has (August, 1937) been bought by the two Jews, Sir J. Ellerman and Baron
Southwood (J. S. Elias). These papers vie with one another in photographic representations of our new slant-eyed and
Armenoid "aristocracy," so that the public will get used to them and see nothing alien about them. The Editor of The
Sphere since 1926 has been H. J. Heitner (Jew).

The News Review is controlled by the Jew Korda, and is connected with Odhams' Press.

Cavalcade is edited by the Jew Mark Goulden; Picture Post by the Jew S. Lorant.

http://www.nationalistlibrary.com Powered by Joomla! Generated: 5 December, 2009, 01:57



